Zarządzenie Nr 33/2025 Burmistrza Miasta Czeladź z dnia 28 stycznia 2025 r.
29 Stycznia 2025Zarządzenie Nr 33/2025
Burmistrza Miasta Czeladź
z dnia 28 stycznia 2025 r.
w sprawie określenia na rok szkolny 202512026 terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego
i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów do publicznych przedszkoli do klas I publicznych szkół podstawowych do oddziałów sportowych klas wyższych niż w publicznych szkołach podstawowych ogólnodostępnych oraz do oddziałów dwujęzycznych prowadzonych w publicznych szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Czeladź.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z 8 marca 1 990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U, z 2024
r.poz.1465ze zm.)oraz art.154 ust. 1 pkt. 1i ust.3 oraz art.29 ust. 2pkt. 2 ustawy z dnia 14 grudnia
2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z2024 r. poz.737 ze zm.)
Burmistrz Miasta Czeladź
zarządza, co następuje:
§1. Określa się terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 20ż5/20ż6, w tym terminy składania dokumentów do publicznych przedszkoli, opisane w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia
§2. Na Pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli obowiązują kryteria ustawowe opisane w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe oraz dokumenty niezbędne do Potwierdzenia tych kryteriów opisane w art. 150 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe. Kryteria opisane ustawą mają jednakową wartość punktową.
§3. Na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli obowiązują kryteria, wraz z odpowiadającą im liczbą punktów oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów, określone w Uchwalę Nr XXXIII/444|2017 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 31 stycznia 2017 r. w sprawie określenia kryteriów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Miasto Czeladź oraz określenia dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia (Dz. Urz. Woj, Śl. z 2017 r. poz. 806).
§4. Określa się terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 202512026, w tym terminy składania dokumentów do klas I publicznych szkół podstawowych, opisane w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia
§5. Na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do klas I publicznych szkół podstawowych, dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem publicznej szkoły podstawowej, obowiązują kryteria, wraz z odpowiadającą im liczbą punktów oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów, określone w Uchwale Nr XXXIV/455|20I7 Rady Miejskiej w Czeladzi z dnia 20 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Czeladź oraz określenia dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia (Dz, Urz. Woj. Śt, z 2017 r. poz. 1622).
§6. Określa się terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2025lż026, w tym terminy składania dokumentów do klas wyższych niż w publicznych szkołach podstawowych ogólnodostępnych, w przypadku gdy szkolenie w danym sporcie rozpoczyna się w tej klasie, opisane w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§7. W postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym do oddziałów sportowych klas wyższych niż w publicznych szkołach podstawowych ogólnodostępnych, w przypadku gdy szkolenie w danym sporcie rozpoczyna się w tej klasie, obowiązują kryteria opisane w art. 137 ustawy Prawo oświatowe.
§8. Określa się terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny żaż5lżOż6,w tym terminy składania dokumentów do oddziałów dwujęzycznych prowadzonych w publicznych szkołach podstawowych, opisane w załączniku nr 4 do niniejszego zarządzenia.
§9. W postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym do oddziałów dwujęzycznych prowadzonych w publicznych szkołach podstawowych, obowiązują kryteria opisane w art. 139 ustawy prawo oświatowe.
§10. Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorom publicznych przedszkoli i publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Czeladź.
§11. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji, Polityki Społecznej i Sportu.
§12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ
mgr Zbigniew Szaleniec
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 33/2025
Burmistrza Miasta Czeladź
z dnia 28 stycznia 2025 r.
Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 202512026 do klas I publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Czeladź
LP |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. |
składanie wniosków o przyjęcie do klas I obwodowych szkół: podstawowych /- pozaobwodowych szkół podstawowych (w postępowaniu uzupełniającym) wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów: branych pod uwagę w postępowaniu |
od 7 kwietnia 2025 r. do 16 kwiętnia2025 r. |
od 23 maja2025 r. do 27 maja2025 r. |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy I szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających: spełnianie przez kandydata warunków ilub kryteriów branych pod uwagę w i postępowaniu rekrutacyjnym uzupełniającym. |
do 25 kwietnia 2025 r. |
do 29 maja 2025r. |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości, przez komisję rekrutacyjną, listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
28 kwietnia 2025r. |
30 maja 2025r. |
4. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata |
od 29 kwietnia 2025 r. do 5 maja 2025 r. |
od 2 czerwca2025r. do 4 czerwca 2025r. |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości, przez komisję, rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
6 maja 2025r. |
5 czerwca 2025r. |