Szkoła Podstawowa nr 7 im. 1000-lecia Państwa Polskiego
Data wytworzenia: | 2021-05-20 19:08:20 |
---|---|
Redaktor: | Królik Lidia |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Szkoła od nowa to projekt, w którym chcemy wypracować rozwiązania, które pomogą dzieciom i młodzieży wrócić do edukacji stacjonarnej po okresie przymusowej edukacji zdalnej
Jak pokazują badania
- 70% uczniów ocenia swoje relacje z rówieśnikami jako słabsze niż wcześniej.
Z odpowiedzi osób badanych wynika, że ich ogólne samopoczucie psychiczne i fizyczne uległo pogorszeniu w stosunku od okresu przed pandemią.
- 10% badanych uczniów zaobserwowano symptomy depresyjne (smutek, przygnębienie, chęć płaczu).
18% uczniów deklarowało także problemy psychosomatyczne (bóle głowy, problemy z zasypianiem, bóle brzucha, brak energii i zdenerwowanie).
- 60% uczniów negatywnie ocenia naukę umiejętności praktycznych podczas nauczania zdalnego.
W celu pokazania, jak bardzo pandemia wpływa na na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, przygotowaliśmy zestaw danych. Mogą one pomóc ukazać skalę problemu.
Badanie realizowane w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych w Polsce, w okresie od 12 maja do 12 czerwca 2020r. Przeprowadzone zostało w trzech grupach, składających się z uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Łącznie w badaniu wzięło udział ok. 3000 osób.
- Wzrost czasu przeznaczanego na rozrywkę.
47% uczniów poświęcało więcej czasu na oglądanie filmów i seriali
28% na granie w gry cyfrowe indywidualnie
19% w gry zespołowe
U części badanych uczniów pojawiły się symptomy nadużywania mediów cyfrowych (przeładowanie treścią, zmęczenie, rozdrażnienie i niechęć do korzystania ze sprzętów lub internetu). Ponad połowa przyznała, że czuje się przeładowana otrzymywanymi treściami, a aż 66% korzysta z urządzeń elektronicznych przed pójściem spać.
Odpowiedzi ok 40% uczniów wskazują na rozregulowanie rytmu dobowego (późniejsze zasypianie i co za tym idzie dłuższe spanie w ciągu dnia).
Przyłączamy się i my!