Logotyp jednostki organizacyjnej

Szkoła Podstawowa nr 7 im. 1000-lecia Państwa Polskiego Strona pełni funkcję BIP

Klasy 7

Geografia 

Klasa VII


Uczniowie utrwalają ostatni rozdział Rolnictwo i przemysł.

Muzyka

Szanowni Państwo, Drogie Dzieci
Rozumiem, że znaleźliśmy się w nietypowej sytuacji.
Dla nas - nauczycieli również jest to coś nowego.
Jednak wierzę że damy radę pracować zdalnie, a współpraca z klasami będzie owocna.
W związku z tym, iż dzieci mają raz w tygodniu muzykę , chciałabym, żeby poświęciły ten czas i wykorzystały go na słuchanie, śpiewanie, czy oglądanie koncertów. Będę Państwu przesyłać linki , materiały w danym dniu, kiedy uczniowie powinny mieć muzykę w zakładce zadania domowe. Proszę o sprawdzenie co proponuje na dany tydzień.
Chciałabym, aby uczniowie potrafili samodzielnie zaplanować pracę bez Państwa udziału.
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.
Jeżeli Państwo nie wyrażacie zgody, abym przesyłała Państwu materiały i filmiki na Youtube, to proszę o informację zwrotną, wtedy spróbujemy razem ustalić jak Państwo widzą dalszą naszą współpracę on - line.
Pozostaje z Uszanowaniem

Na ten tydzień proponuje:

Dla klasa 7a


W tym tygodniu proponuję temat Zaproszenie do tańca. Ten temat znajduje się na stronie 64 w podręczniku, dodatkowo wysyłam filmik na Youtube:
lekcja tańca disco samba
 https://www.youtube.com/watch?v=RSf6LaVRzgc
lekcja cza czy
https://www.youtube.com/watch?v=juAWft7ndN4
Proszę obejrzeć filmiki jak tańczą profesjonaliści - Turniej tańca samby i cz-czy
https://www.youtube.com/watch?v=FgNAABWz-_o
https://www.youtube.com/watch?v=l1Gg63vqO2g
https://www.youtube.com/watch?v=UuHG1C0l0SM
https://www.youtube.com/watch?v=wFzH7bNrZ6g

Po przeczytaniu tematu w książce oraz obejrzeniu filmu proszę wykonać krok podstawowy cza- czy lub samby. Pracę uczniów zweryfikuję po powrocie do szkoły.
W przyszłym tygodniu wyślę kolejną propozycję do opracowania.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy:)

Dla klasa 7b

W tym tygodniu proponuję temat Muzyka przełomu XIX i XX w. Ten temat znajduje się na stronie 77 w podręczniku, dodatkowo wysyłam filmik na Youtube:
1. M.Ravel Bolero
https://www.youtube.com/watch?v=dZDiaRZy0Ak
2. Claude Debussy
https://www.youtube.com/watch?v=BubaEmJg4so
Po przeczytaniu tematu w książce oraz obejrzeniu filmu proszę wykonać krótką notatkę: Impresjonizm w muzyce , można również dla chętnych do słuchanej muzyki namalować pracę plastyczną. Pracę uczniów zweryfikuję po powrocie do szkoły. W przyszłym tygodniu wyślę kolejną propozycję do opracowania.
Pozdrawiam i życzę miłej pracy

Dla klasa 7c

W tym tygodniu proponuję temat Jazzowe improwizacje. Ten temat znajduje się na stronie 87 w podręczniku,proszę u wysłuchanie poszczególnych utworów, podaje linki:
Jazz tradycyjny
https://www.youtube.com/watch?v=3RJ2OT3ULLs 
Ella Fitzgerald
https://www.youtube.com/watch?v=j6TmogXhOZ8&list=FLjjtUAtVHVJ2BKUy6W8g8ug&index=1084 
https://www.youtube.com/watch?v=gNcSFjsBJtk 
Duke Ellington
https://www.youtube.com/watch?v=pOePGV9Utrk 
Scott Joplin Ragtime
https://www.youtube.com/watch?v=nDkd9bVhmek 
Blues
https://www.youtube.com/watch?v=4fk2prKnYnI
G. Gershwin Błękitna rapsodia i Leszek Możdżer
https://www.youtube.com/watch?v=UfCzt6_zGdw 
Dla chętnych , jeśli ktoś posiada dzwonki chromatyczne w domu, może spróbować zagrać melodię ze str 90 Somebody loves me

W przyszłym tygodniu wyślę kolejną propozycję do opracowania.
Pozdrawiam i życzę miłego słuchania

 

Język polski

30.03.2020

Zadania z j. polskiego dla klasy 7b w załącznikach na dole strony do pobrania - Syzyfowe prace



Zadania dla chętnych


Klasa VIIa i VIIc

W ramach przygotowania do omawiania lektury zapraszam do obejrzenia spektaklu „Zemsta”
23 III g. 21.00, TVP1.

W ramach przygotowania do omawiania lektury zapraszam do obejrzenia filmu „ Latarnik”
22 III g. 13.00, TVP Kultura.

-------

Klasa VIIa (zadania z poprzednich dni są w zakładce: Zadania domowe)

18 III

Które cierpienie - fizyczne czy duchowe - jest według Ciebie silniejsze? Przedstaw swoją opinię i ją uzasadnij, odwołaj się do tekstu lektury. Praca na 6-7 zdań. Odpowiedź prześlij do mnie w wiadomości przez dziennik elektroniczny (do piątku).

 19 III

Zapraszam do obejrzenia adaptacji noweli Bolesława Prusa "Katarynka". TVP Kultura godz. 13.00.

Napisz w zeszycie krótkie streszczenie noweli oraz definicję noweli jako gatunku literackiego. Kto nie obejrzy może przeczytać nowelę (wolnelektury.pl)

 20 III

Przypomnij sobie informacje o zdaniach złożonych współrzędnie i podrzędnie. Następnie wykonaj ćwiczenie (w zeszycie).

 Ćw. 1

Z każdej pary zdań pojedynczych utwórz zdanie złożone. Dodaj niezbędne spójniki, jeśli to konieczne – wstaw przecinki. Podkreśl w zdaniach orzeczenia, podziel zdania złożone na zdania składowe, narysuj wykres zdania i nazwij typ zdania.

    a) Jestem głodny. Od rana nie miałem nic w ustach.
    b) Nie mogę się doczekać wyrazu w góry. Chcę jak najszybciej zdobyć Rysy.
    c) Teleturnieje cieszą się wielką popularnością. Seriale są jeszcze chętniej oglądane.
    d) Lubię czytać. Ostatnio mam mało czasu na lekturę.

 Zadania dla chętnych

Klasa VIIc (zadania z poprzednich dni znajdują się w zakładce: Zadania domowe)

 18 III

Zadanie do wyboru:

    "Życie to taki dziwny prezent" - przedstaw rozważania Oskara na ten temat (znajdź odpowiedni fragment w książce i opisz własnymi słowami)

lub

    Wyjaśnij sens słów pani Róży: "Zapominamy, że życie jest kruche, delikatnie i nie trwa wiecznie. Zachowujemy się wszyscy, jakbyśmy byli nieśmiertelni".

 Zadania na co najmniej 8 zdań każde (ale można się rozpisać), w obydwu przypadkach możesz odwołać się do aktualnej sytuacji w kraju i na świecie.

Swoją odpowiedź prześlij do mnie przez dziennik elektroniczny (w wiadomości) do piątku.

19 III

Zapraszam do obejrzenia adaptacji noweli Bolesława Prusa "Katarynka". TVP Kultura godz. 13.00.

Napisz w zeszycie krótkie streszczenie noweli oraz definicję noweli jako gatunku literackiego. Kto nie obejrzy może przeczytać nowelę (wolnelektury.pl)

20 III

Które cierpienie - fizyczne czy duchowe - jest według Ciebie silniejsze? Przedstaw swoją opinię i ją uzasadnij, odwołaj się do tekstu lektury. Praca na 6-7 zdań. Odpowiedź prześlij do mnie w wiadomości przez dziennik elektroniczny (do wtorku)

 
Informatyka


W celu powtórzenia i utrwalenia wiadomości z działu programowanie w Scratch, bardzo proszę o zalogowanie się na stronę https://scratch.mit.edu założenie konta i samodzielnej twórczej pracy - kontynuacja projektu "Dbamy o las" rozpoczętego na zajęciach.

Projekty Scratch cd.

Proszę o wysłanie linków z projektami na adres e-mail

zour[at]wp.pl


Język niemiecki

25.03.2020 r.

7c

Zachęcam wszystkich uczniów do powtórek w tym tygodniu.

Proszę powtórzyć:

-  dni tygodnia, przedmioty i przybory szkolne z rodzajnikiem określonym oraz konstrukcję zdania z finden (sądzić) oraz jego odmianę np. Ich finde Mathe toll.

https://wordwall.net/pl/resource/897901/niemiecki-przybory-szkolne-3

Proszę powtórzyć znaczenie przymiotników: langweilig, gut, ganz gut, toll.

Obejrzyj film kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=oFnd6t3K4Ek

1.         Zapisz nazwy przyborów szkolnych (z rodzajnikiem określonym) i przedmiotów szkolnych o których mówi Franzisca.

język niemiecki quiz dla klasy VII

https://wordwall.net/pl/resource/640032/schulfach

7b język niemiecki

Obejrzyj film kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=oFnd6t3K4Ek

Odpowiedz na pytania:

1. Wie findet Franziska Sport?

2. Wie findet Franziska Kunst?

3. Wie findet Franziska Geschichte?

4. Wie findet Franziska Mathe?

5. Wie findet Franziska Englisch?

np. Franziska findet Deutsch ganz gut.

 

I tydzień
7b

Zachęcam wszystkich uczniów do powtórek w tym tygodniu.

 Proszę powtórzyć:

-  dni tygodnia, przedmioty i przybory szkolne z rodzajnikiem określonym oraz konstrukcję zdania z finden (sądzić) oraz jego odmianę np. Ich finde Mathe toll.

https://wordwall.net/pl/resource/897901/niemiecki-przybory-szkolne-3

Proszę powtórzyć znaczenie przymiotników: langweilig, gut, ganz gut, toll.

Obejrzyj film kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=oFnd6t3K4Ek

 

1.     Zapisz nazwy przyborów szkolnych (z rodzajnikiem określonym) i przedmiotów szkolnych o których mówi Franzisca.

 

https://wordwall.net/pl/resource/640032/schulfach

 

Klasy  7a/7b/7c

Zachęcam wszystkich uczniów do powtórek w tym tygodniu.

 Proszę powtórzyć:

- odmianę czasownika - regularnego i nieregularnego (np. machen, malen, arbeiten, bilden, sitzen, sprechen, geben, czasowniki modalne müssen (musieć) i können (móc umieć, potrafić)),

 -  dni tygodnia, przedmioty i przybory szkolne z rodzajnikiem określonym oraz konstrukcję zdania z finden (sądzić) oraz jego odmianę np. Ich finde Mathe toll.

Proszę powtórzyć znaczenie przymiotników: langweilig, gut, ganz gut, toll.
Ten materiał będzie przydatny do pracy z filmem w przyszłym tygodniu.

 
Język niemiecki quiz dla klas VII

 https://wordwall.net/pl/resource/675990/niemiecki/odmiana-czasowników

Fizyka

Zadania ze strony docwiczenia.pl, KOD dostępny na dzienniku

klasa 7b ma jeszcze do dyspozycji KOD dostępny na dzienniku.

Chemia

Test z podręcznika str.158 oraz test ze strony do cwiczenia.pl KOD dostępny na dzienniku
 Informatyka
 
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6
 
Matematyka
 
Klasa VIIa, VIIc
 
Na ten tydzień proponuję:
1. Wykonanie w zeszycie zadań typu "Sprawdź, czy umiesz" z każdego tematu z działu "Wyrażenia algebraiczne" (oczywiście tylko te, które jeszcze nie były zrobione).
2. Przesyłam link, w którym omówione są kolejne 3 tematy. Proszę się z nimi zapoznać i wykonać ćwiczenia interaktywne
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6
 

 

 Klasa VII b

 Uczniów klasy VII b zachęcam do powtórzenia i utrwalenia wiadomości o wyrażeniach algebraicznych.

 1.Proponuję zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi wyrażeń algebraicznych i wykonać ćwiczenia interaktywne. Poniżej przesyłam linki.

 https://epodreczniki.pl/a/co-ma-wspolnego-mocowanie-zaslon-z-wyrazeniami-algebraicznymi/D7pdMvHCu

 https://epodreczniki.pl/a/wyrazenia-algebraiczne/DpRcpSJV

 https://epodreczniki.pl/a/zadania-algebraiczne/D3SOHd81w   (tylko temat „Wyrażenia algebraiczne”)

 

    Proszę wykonać w zeszycie zadania "Sprawdź, czy umiesz" ze stron: 159, 162,164,168,171,174.

Wychowanie fizyczne

W tym tygodniu pracujemy nad kondycją:

Na początek rozgrzewka:
https://www.youtube.com/watch?v=zMb2tCHEiog
 
Następnie ćwiczenia cardio:
https://www.youtube.com/watch?v=wmZBDH8pnJo

Rozciąganie:
https://www.youtube.com/watch?v=vq_4SghsXUg
 
Przeczytaj zanim zaczniesz ćwiczyć !
Powyżej linki do wykonania ćwiczeń w domu, jeżeli ćwiczenie jest z byt intensywne, wykonuj je w swoim tempie (trochę wolniej) - postaraj się wykonać wszystkie ćwiczenia cardio - ponad 5 min.  Po treningu wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających ok 5 minut (ręce, tułów, nogi). Na koniec trzy skłony z głębokim wdechem i wydechem (wydech przy skłonie , wdech przy wyproście)
Ćwicz codziennie -pod koniec tygodnia w miarę swoich możliwości można zwiększyć ilość powtórzeń (ćwiczenia cardio) do dwóch lub nawet trzech razy. Między powtórzeniami zrób ok. 3-4 min odpoczynku.

Kategoria: Powiązane pliki [ 4 ]
  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
7a -  tydzie+ä 1.doc 7a - tydzie+ä 1.doc 20-03-30 11:16 82KB pobierz plik: 7a - tydzie+ä 1.doc
7c - tydzie+ä 1.doc 7c - tydzie+ä 1.doc 20-03-30 11:16 80KB pobierz plik: 7c - tydzie+ä 1.doc
7cZ+ÜKDW (Tydzie+ä 1).doc 7cZ+ÜKDW (Tydzie+ä 1).doc 20-03-30 12:05 42.5KB pobierz plik: 7cZ+ÜKDW (Tydzie+ä 1).doc
Syzyfowe prace- 7b.docx Syzyfowe prace- 7b.docx 20-03-30 18:35 19.81KB pobierz plik: Syzyfowe prace- 7b.docx

Redakcja strony: Klasy 7 Rejestr zmian

  • Podmiot udostępniający informację:SP7
  • Pierwsza publikacja:Królik Lidia2020-03-17 09:47:07
  • Aktualizacja publikacji:Królik Lidia2020-03-30 18:36:30
  • Wytworzenie publikacji:Królik Lidia2020-03-30 18:36:24
  • Zatwierdzenie informacji:Królik Lidia2020-03-30 18:36:24
Drukuj Liczba odwiedzin: 56
Ul. Spacerowa2,
41-253 Czeladź
Tel/fax. 32 265 35 03
e-mail: sp7czeladz[at]wp.pl

Dane adresowe

Szkoła Podstawowa nr 7 im. 1000-lecia Państwa Polskiego

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl