Logotyp jednostki organizacyjnej

Szkoła Podstawowa nr 7 im. 1000-lecia Państwa Polskiego Strona pełni funkcję BIP

Jesteś na: Strona główna / Nasza szkoła / Informacje / Dla rodzica

Dla rodzica

Język angielski materiały do pobrania

 

 HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI W ROKU SZKOLNYM 2017 /2018

04.09.2017 Zebrania organizacyjne z rodzicami klas1
11.09.2017 Zebrania organizacyjne z rodzicami
13.11.2017 Konsultacje z rodzicami
14.12.2017 Zebrania z rodzicami
25.01.2018 Zebrania ogólne z rodzicami
26.03.2018 Konsultacje z rodzicami
14.05.2018 Zebrania ogólne z rodzicami

DNI WOLNE OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH W ROKU SZKOLNYM 2017 /2018

5.09.2017 – dzień wychowawczy
22.12.2017 - dzień wychowawczy
30.04.2018 - dzień wolny od zajęć dydaktycznych (zajęcia świetlicowe)
2.05.2018 - dzień wolny od zajęć dydaktycznych (zajęcia świetlicowe)
4.05.2018 - dzień wolny od zajęć dydaktycznych (zajęcia świetlicowe)
1.06.2018 - dzień wolny od zajęć dydaktycznych (zajęcia świetlicowe)
21.06.2018 - dzień wychowawczy

Podstawa prawna 

     Rozporządzenie MEN z dnia 05.10.2010 r, zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr.186 poz 1245)

Konsutacje BHP: mały budynek pokój nauczycielski Katarzyna Prunal

 Od 1 września 2016r nasza szkoła przystąpiła do programu SKO PKO Banku Polskiego. SKO czyli Szkolne Kasy Oszczędności, to największy i najstarszy w Polsce program edukacji finansowej dzieci i młodzieży.

Załącznik do pobrania poniżej

Zasady ubioru uczniów w Szkole Podstawowej nr 7

Załącznik do pobrania poniżej

Informacje dotyczące ubezpieczenia uczniów w rou szkolnym 2017/2018

Załącznik do pobraia poniżej

 

Informacja

Dyrektor Szkoły informuje, że 11 kwietnia 2016 o godzinie 15.00 na tablicach ogłoszeń w obu budynkach szkoły wywieszona zostanie lista kandydatów do klasy I zakwalifikowanych do przyjęcia w roku szkolnym 2016/2017. Rodzice/prawni opiekunowie zakwalifikowanych dzieci zobowiązani są w terminie od 14 do 19 kwietnia 2016 złożyć w sekretariacie szkoły oświadczenie woli przyjęcia dziecka do szkoły. Wzór oświadczenia dostępny jest w sekretariacie i na stronie internetowej szkoły.

Plik pdf lub doc do pobrania poniżej.

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ DZIECI 6-LETNICH

 TEL. 503070893

REZERWACJA OD 1100 DO 1700

UCZYĆ CZYTANIA PRZEZ ZABAWĘ

ARTYKUŁY DLA RODZICÓW

„DZIECI POTRZEBUJĄ CODZIENNEGO TRENINGU CZYTANIA,

ABY NAUCZYŁY SIĘ CZYTAĆ”

Nauka czytania jest niełatwą sztuką. Niektore dzieci, aby nauczyć się czytania, potrzebują więcej czasu i ćwiczeń. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, po prostu każde dziecko jest inne i ma inne potrzeby. Aby przejściowe trudności nie doprowadziły do ogolnej niechęci do czytania, potrzebne jest wsparcie rodzicow. Najważniejszy jest codzienny trening czytania razem z rodzicem, bowiem

„czytania można się nauczyć tylko przez czytanie”. Jest jednak jeden warunek – to wspolne czytanie musi przynosić wszystkim radość, a dziecko powinno czuć się bezpiecznie.

JAK TO MOŻNA OSIĄGNĄĆ? OD CZEGO ZACZĄĆ?

Warto zacząć od poznania książki „Czytam z Bratkiem”.

To wyjątkowa publikacja, ktora została napisana

z myślą o dziecku i rodzicu, ponieważ:

■■inspiruje do wspolnego rodzinnego czytania,

■■pomaga przezwyciężać dziecku trudności krok po kroku dzięki zadaniom o zrożnicowanym poziomie

trudności,

■■pozwoli przełamać niechęć do czytania i pokonać trudności w czytaniu przez zastosowanie najskuteczniejszej

metody czytania – metody sylabowej,

■■uczy czytania przez zabawę, przez co rozwija zainteresowanie i pasję do czytania,

■■daje rodzicom niepowtarzalną okazję, by przekazać dziecku wiedzę na temat korzyści z czytania,

a więc rozwijać w nim potrzebę czytania przez całe życie.

Aby czytanie stało się rytuałem i kojarzyło się z przyjemnością, warto wygospodarować w domu

miły kącik do czytania, w ktorym jest stolik i lampka, przy stoliku wygodne miejsce do siedzenia,

a tuż obok połka z książkami i czasopismami dla dzieci. W takim kąciku rodzic może codziennie

czytać z dzieckiem książkę „Czytam z Bratkiem”. Czytanie warto uatrakcyjnić rozmową z dzieckiem

o przeczytanych opowiadaniach lub wykorzystać tematykę opowiadania do zabawy w teatrzyk.

W publikacji znajdują się zestawy wyrazow i tekstow do czytania.

Każdy zestaw składa się z trzech części:

■■część 1 – wyrazy,

■■część 2 – tekst do czytania dla rodzica,

■■część 3 – tekst do czytania dla dziecka.

Zestawy są ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności, od

najprostszych do coraz trudniejszych. Głownym celem treningu czytania

z Bratkiem jest opanowanie przez dziecko umiejętności całościowego

i płynnego czytania oraz poprawa tempa czytania.

UWAGA:

Dziecko, z którym rozpoczynamy trening czytania na podstawie

tej książki, powinno znać litery.

3 Uczyć czytania przez zabawę

WSKAZOWKI DO PROWADZENIA CODZIENNEGO TRENINGU GŁOŚNEGO CZYTANIA (Z KAŻDĄ KSIĄŻKĄ)

■■Rodzic wspolnie z dzieckiem wybierają książkę.

■■Przed czytaniem rodzic przeprowadza krotkie ćwiczenia oczu.

Oto propozycja ćwiczenia przed czytaniem. Rodzic mowi do dziecka:

Weź do ręki ołówek, trzymaj go na wysokości wzroku przy ugiętej ręce, a następnie spójrz na wybrany

punkt na ołówku i „rysuj” linie poziome – z lewej strony ciała do prawej, tak daleko, jak nadążasz

wzrokiem. Potem „rysuj” linie pionowe – od góry do dołu, tak daleko, jak nadążasz wzrokiem.

Potem „rysuj” różne wzory: fale, chmurki, słoneczko. A teraz zbliż ołówek do nosa i odsuń go

nieco dalej. Cały czas podążaj za przedmiotem tylko wzrokiem, głowa i szyja są nieruchome.

■■Rodzic czyta głośno tekst, dziecko w tym czasie słucha ze zrozumieniem i uważnie śledzi wzrokiem

tekst; dziecko może przeczytać np. wybrane wyrazy lub zdania, tytuł rozdziału, podpis pod

obrazkiem.

■■Rodzic zadaje pytania sprawdzające rozumienie tekstu lub/i rozmawia swobodnie na jego temat.

■■Rodzic informuje dziecko, w jaki sposob będzie ono czytało tekst, np. ze wskaźnikiem, stosując

metodę sylabową, z pomocą rodzica.

„Wskaźnik” do czytania pozwala dziecku na utrzymanie wzroku na czytanym tekście, ułatwiając

przy tym orientację na kartce. Wskaźnik dziecko może wykonać samodzielnie lub wykorzystać

patyczek (ołowek).

■■Dziecko czyta razem z rodzicem – tzw. „czytanie po śladzie” (rodzic czyta szeptem, bardzo wolno,

jakby śpiewając, a dziecko czyta nieco głośniej).

■■Dziecko czyta głośno tekst wskazaną techniką – sylabami lub całościowo (jeśli ćwiczy „czytanie

czytanki” lub przygotowuje się do czytania na forum, to czyta przynajmniej 2–3 razy).

■■Rodzic nagradza słownie dziecko za wysiłek i postępy w czytaniu.

Radosne pochwały rodzica i kontakt z ciekawymi dla dziecka tekstami pozytywnie wpływają na

jego stosunek do czytania. Można spodziewać się, że dzięki tym zabiegom wzrosną u dziecka poczucie

kompetencji i wiara we własne siły.

Uwzględnianie powyższych sugestii wpływa na poprawę umiejętności czytania i doprowadza do

stosowania przez dziecko coraz bardziej efektywnych strategii czytania. W sposob naturalny przechodzi ono od czytania sylabami do całościowego ujmowania wyrazow i tekstu.

Opracowała  I.Musiał na podstawie artykułu M.Rożyńskiej

 

 Dokumenty do pobrania

Kategoria: Powiązane pliki [ 9 ]
  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
SP-7 Czeladz.doc SP-7 Czeladz.doc 16-02-27 18:31 34.5KB pobierz plik: SP-7 Czeladz.doc
Rozliczenie Rady Rodziców.pdf Rozliczenie Rady Rodziców.pdf 16-02-27 18:37 22.71KB pobierz plik: Rozliczenie Rady Rodziców.pdf
Potwierdzenie woli przyjęcia.doc Potwierdzenie woli przyjęcia.doc 16-04-11 13:11 67KB pobierz plik: Potwierdzenie woli przyjęcia.doc
Potwierdzenie woli przyjęcia.pdf Potwierdzenie woli przyjęcia.pdf 16-04-11 13:11 46.63KB pobierz plik: Potwierdzenie woli przyjęcia.pdf
Katalog interesujących książek dla dzieci (1).pdf Katalog interesujących książek dla dzieci (1).pdf 16-05-12 17:18 166.34KB pobierz plik: Katalog interesujących książek dla dzieci (1).pdf
ZASADY UBIORU UCZNIÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7.doc ZASADY UBIORU UCZNIÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7.doc 16-09-14 16:28 31.5KB pobierz plik: ZASADY UBIORU UCZNIÓW W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7.doc
Osw_ZgodaRodzica_na_SKO_Decyzja nr IIU 229 2016.doc Osw_ZgodaRodzica_na_SKO_Decyzja nr IIU 229 2016.doc 16-11-22 18:56 125KB pobierz plik: Osw_ZgodaRodzica_na_SKO_Decyzja nr IIU 229 2016.doc
ERGO.doc ERGO.doc 17-09-18 18:55 33KB pobierz plik: ERGO.doc
ERGO HESTIA załącznik nr 1.pdf ERGO HESTIA załącznik nr 1.pdf 17-09-18 18:55 402.45KB pobierz plik: ERGO HESTIA załącznik nr 1.pdf

Redakcja strony: Dla rodzica Rejestr zmian

  • Podmiot udostępniający informację:SP7
  • Pierwsza publikacja:Królik Lidia2017-09-19 14:57:06
  • Aktualizacja publikacji:Królik Lidia2017-09-19 14:57:12
  • Wytworzenie publikacji:Królik Lidia2017-09-19 14:57:06
  • Zatwierdzenie informacji:Królik Lidia2017-09-19 14:57:06
Drukuj Liczba odwiedzin: 56
Ul. Spacerowa2,
41-253 Czeladź
Tel/fax. 32 265 35 03
e-mail: sp7czeladz[at]wp.pl

Dane adresowe

Szkoła Podstawowa nr 7 im. 1000-lecia Państwa Polskiego

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl